Veel gestelde vragen en antwoord

Klik op de vraag voor het antwoord 🖱


1. Jullie hebben het over duurzaam, maar hoelang gaat een hoes bank van Soho company of Soren Lund dan mee ?

De romp van een bank of fauteuil gaan langer mee dan de stoffering, uitzonderingen daar gelaten. Vaak is het zitcomfort nog prima in orde maar de bekleding versleten vervuild of verschoten. Kies je voor een hoes bank of fauteuil dan bestel je gewoon een frisse nieuwe hoes, de bank of fauteuil kan dan weer jaren mee, en ja, dat is toch duurzaam.

 

2. Wat voor kleur pootjes zitten onder de Soho Company banken of kan ik kiezen.

De Soho Company banken zijn standaard uitgerust met wengé poten (heel donkerbruin), deze vallen het minste op en passen zich bij elke ondergrond aan. De Deense Soren Lund hoesbanken hebben ronde grinded steel pootjes.

 

3. Wat is het verschil tussen een vaste of los hangende hoes van een bank.

Een vaste hoes word aan de onderzijde met klittenband bevestigd, dit geeft een “vast” gestoffeerd aanzien, je kan dus niet zien dat het een hoes is. Een losse of los hangende hoes de naam zegt het al hangt los en geeft een meer shabby aanzien.

 

4. Kan ik ook een bank zonder armleuningen bestellen.

De elementen banken van Soho Company zijn te bestellen zonder armleuning links of rechts. Ook de vision line van Soren Lund is een modulair systeem hiermee kun je een zithoek naar wens laten aan passen. Soren Lund werkt namelijk flexibel (co- creation) en is gespecialiseerd in het bouwen van gewenste aanpassingen.

 

5. Wat als mijn hoes bank/ fauteuil na bezorging tegenvalt.

Vaak heeft het even tijd nodig om aan de omvang en kleur te wennen. Omdat het een maat product is kunnen we het niet zonder meer retour nemen.

 

6. Kan ik kiezen voor harde of zachte zitkussens.

De zitmeubels van Soren Lund bieden de mogelijkheid voor actieve 'stevig' of zacht dons/veren zitkussen. De zitkussens van Soho Company meubels kunnen eventueel wat steviger worden opgevuld, maar dit gaat wel ten koste van het zitcomfort.

 

7. Kan ik ook voor een andere stof hoes kiezen.

Uiteraard! In de winkel kan je een keuze maken uit diverse materialen en kleuren en leer. Stoffen van o.a. Romo, Designers Guild, Chivasso en meer.

 

8. Ik heb een bank van Soho Company op het oog die ik op hier niet kan vinden.

Dan staat het model mogelijk wel in de winkel. Wij kunnen alle modellen leveren, óók alle uitvoeringen van de vision- line en de overige modellen van Soren Lund.

 

9. Ik heb jaren geleden een hoes bank gekocht van Soho Company en wil nu graag een nieuwe hoes kan dat nog?

Ja, als de bank ouder is dan 5 jaar vermeld dit dan even, dit omdat de rompen in de loop van jaren ietsje zijn aangepast. Het kan voorkomen dat een model niet meer in productie is (ouder dan +15 jaar) dan word het iets lastiger maar niet altijd onmogelijk.

 

10. De nieuwe hoes voor mijn Soho Company bank valt iets ruimer is dit normaal?

De oude hoes is door reiniging iets ingekrompen en zal dus strakker hebben gezeten.

 

11. Kan de hoes een vuil werende behandeling krijgen?

Ja, de hoes kan naar wens tegen meerprijs een extra vuilwerende teflon beschermcoating ondergaan, de meerprijs is afhankelijk van de gekozen afmeting vraag ons ernaar.

 

12. Ik heb op internet een bank van Soho Company gevonden die goedkoper word aangeboden dan bij jullie hoe kan dat?

De prijs van de hoes banken is afhankelijk van de gekozen hoes stofkwaliteit, Soho werkt vanaf prijsgroep A dit is de voordeligste stofuitvoering. De Linara stof valt in een andere prijsgroep, deze stof is beter van kwaliteit, soepeler, zachter, kreuk minder, en heeft meer kleuren (400). En voor een hoes niet onbelangrijk stof Linara kan gereinigd worden! Het komt helaas ook nog wel eens voor dat er een minder duurzame, voordeligere stof wordt gebruikt maar naar je berekent in een duurdere prijsgroep, let daar dus op.

 

13. De hoes van mijn bank/ fauteuil is verkleurd.

Het beste is om direct zonlicht op stoffen maar ook op leren meubelen en zelf hout, zoveel mogelijk te vermijden. Als er veel directe lichtinval is kies dan bij aanschaf bij voorkeur voor lichtere kleuren of zorg voor een goede zonwering. Het is technisch helaas nog niet mogelijk een stof te vervaardigen die onder invloed van (zon) licht niet verkleurt.

 

14. In de zitkussens komen plooien is dat normaal?

De kussens staan in het begin iets bol, na verloop van tijd verdeelt de vulling zich en raakt "ingezeten" hierdoor rekt de stof iets op en kan er plooivorming in de stof (hoes) ontstaan. Dit hoort bij de eigenschap van stof (denk aan knieën in een broek) en is niet iets om je zorgen over te maken. Na reiniging van de hoes komt de stof weer terug in de oorspronkelijke positie zoals gewassen kleding.

 

15. De kussens zijn ingezakt wat kan ik hieraan doen?

Wij raden aan om de kussens regelmatig om te keren, op te schudden en te wisselen van plek. Laat je dit achterwege dan kan de vulling gaan inzakken. Kussens die vaker gebruikt worden zullen zachter en soepeler aanvoelen dan minder "ingezeten" zitplaatsen. Echter: mochten de kussens na jaren zijn ingezakt vullen wij ze gewoon voor je bij.

 

16. Kan ik de hoes ook zelf reinigen.

Wij adviseren de hoezen de eerste keer chemisch te laten reinigen. Zelf reinigen met zorg op eigen risico, gekleurde hoezen wel binnenste buiten keren voor reiniging. Hoesbank wassen: wasprogramma delicaat 30° graden toerental 800, met wasmiddel Ariël vloeibaar 50 ml (uit ervaring beste resultaat). Sterk vervuilde hoezen: katoen programma 30° stand intensief toerental 800. Grote hoes (bank) verdelen over twee of drie wasbeurten i.v.m onnodige kreuk, wie heeft er zin in onnodig strijken? Kort centrifugeren en meteen ophangen niet in droger, als de hoes bijna droog is weer om de romp bevestigen, en vooral niet aan gaan trekken, dan bestaat de kans dat naden uitscheuren.

 

17. Hoe verwijder ik veilig een vlek op de hoes.

Vlekken op donkere kleuren niet wrijven (denk aan donkere jeans) maar altijd deppen, bij voorkeur met een schone iets vochtige handdoek. Grote vlek: Leg op de vlek een vochtige handdoek zodat de vloeistof in de vochtige doek kan trekken, herhaal dit zo nodig tot de doek geen kleurstof meer opneemt. Vlek nog zichtbaar, geen zorgen! Wij hebben zelf witte hoezen, kinderen en huisdieren! Voor elke vlek is een oplossing je mag ons altijd bellen voor advies. Of lees james vlekkenwonder wat te doen. Dit ontkleurt de vlek wijn koffie thee echt alles (been there, done that).

 

18. Wat is een martindale test ?

Niet alle stoffen zijn geschikt om te stofferen. Dit komt omdat niet iedere stof even sterk is. Om te testen of een stof sterk genoeg is er de martindale test.Martindale is een apparaat waarbij stoffen getest worden door over de stof heen te schuren. Er word een stukje stof op het apparaat gespannen en met gewichten wordt er langzaam over de stof heen geschuurd. Dit wordt gedaan tot er een aantal draden in de stof knappen. Hoe langer de gewichten over de stof kunnen schuren hoe sterker de stof. Een goede meubelstof begint op ongeveer 15.000 martindale (slijtweerstand). De stoffen die gebruikt worden voor onze hoesbanken begint bij 36.000 tot 100.000 martindale.

 

19. Wat is de levertijd van hoes banken.

Hoes banken, fauteuils en eetkamer stoelen worden precies afgestemd op jou wensen, zoals een op gemaakt maat pak in je favoriete kleur en dat vraagt tijd. Een hoes bank is geen gestandaardiseerd massaproduct van tien in een dozijn wat de halve wereld rond is geweest. Maar lokaal en uit onze eigen Europese maakindustrie. De hoes banken van Soho Company (lokaal)vraagt momenteel 14 tot 16 weken. De Vision hoes banken van Soren Lund (uit Denemarken) vraagt 8 weken levertijd. Door wereldwijde onrust en schaarste van grondstoffen en meer lopen helaas de levertijden uit. Het komt echter voor dat we al eerder kunnen leveren!

 

20. Zit er garantie op de hoes banken.

Voor zit meubels geldt een fabrieks garantieperiode van één jaar na ontvangst, en wordt in behandeling genomen met bewijs van factuur/orderbevestiging. De hoes heeft garantie op productie fouten in de stof, niet op krimp van verkeerd reinigen, zelf veroorzaakte vlekken die niet goed gereinigd zijn, of uitgescheurde naden van trekken aan de hoes. Check altijd voor de zekerheid onze wasvoorschriften "onderhoud hoes" (16/17) of bel, mail ons wat te doen.

 

Het is een open deur maar: banken en fauteuils zijn gemaakt om op te zitten, niet om op te springen of zitten, op arm en rugleuningen. De  dragende delen 'kunnen' dan breken, dit valt niet onder garantie is lastig te herstellen en je bent de zithoek/ fauteuil vaak weken kwijt.

 

Vragen over vloeren.

Klik op de vraag voor het antwoord🖱


21. Het tapijt (van een concurent) op mijn trap ziet er na twee jaar al niet meer uit is dat normaal.

Dit komt helaas voor, het gekozen tapijt is met grote waarschijnlijkheid niet geschikt geweest. De trap is de spil in huis en word intensief gebruikt. Daarom raden wij aan om een kwaliteit te kiezen die daarvoor geschikt is.

 

22. Ik heb een vlek in mijn tapijt wat kan ik het beste doen.

Ongeacht de vlek: niet later schoonmaken maar meteen doen, oude vlekken zijn lastiger. Vaste bestanddelen eerst verwijderen, een schone handdoek vochtig maken en op de vlek leggen. dit herhalen tot de kleurstof van de vlek opgenomen is in de vochtige handdoek. Daarna schoonmaken met schoonmaakazijn verdund met water niet met zeep! Gaat de vlek er niet uit ? In de woonwinkel hebben we James vlekkenmiddel hiermee kunt u de meest hardnekkige vlekken verwijderen.

 

23. Mijn kind is allergisch voor stof wat voor vloer raden jullie aan.

De keuze daarin is afhankelijk van voorkeuren tapijt of een harde vloer. Enige jaren geleden werd altijd een harde vloer geadviseerd daar is men van teruggekomen. Een harde (gladde) vloer wolkt namelijk meer, fijn stof kan zo meer dwarrelen door de ruimte, het is daardoor noodzaak om zeker elke dag te stofzuigen. Een kort synthetisch tapijt is ook geschikt, de fijne stofdeeltjes worden door de garens vastgehouden tot de volgende stofzuigbeurt en het dwarrelt minder door de ruimte. Hierdoor adem je veel minder stof in en zorg het voor een beter binnenklimaat.

 

24. Waarom moet er een ondertapijt onder tapijt.

Een ondervloer heeft een egaliserende en isolerende functie, het geeft loopcomfort, demping van geluid (trap), en geeft een hoogpolig tapijt meer herstellend vermogen, dit verlengd de levensduur van de vloerbedekking. De meeste fabrikanten geven overigens alleen garantie als het volgens voorschrift met ondervloer is gelegd (uitgezonderd projecttapijt).

 

25. Ik wil een vloerkleed in een groot/ afwijkend formaat kan dat.

Ja zeker, als je een kleed 'laat maken' van kamerbreed tapijt bepaal je zelf de maat, materiaal, kleur en de prijs. Er is enorm veel keuze in kamer breed tapijt, groot, klein, langwerpig of rond. Tapijt heeft een breedte van 4 tot max 5 mtr breed, en oneindig lang zo je wilt, ga meten en kom eens kijken naar de mogelijkheden..

 

26. Ik zie en hoor steeds meer over PVC lamel vloeren, wat is het verschil met laminaat of parket.

Een PVC vloer is speciaal ontwikkeld als alternatief voor parket, laminaat of natuursteen vloeren en erg geschikt voor vertrekken waar hoge eisen aan worden gesteld. Is geluid dempend, verbetert de akoestiek aanmerkelijk, klost veel minder dan laminaat en parket, daarvoor erg geschikt voor appartementen. Is behaaglijk warm aan de blote voeten, mooi mat van aanzien, en eenvoudig in onderhoud. Bovendien ook geschikt voor vloerverwarming, en natte ruimtes (mits verlijmd) de clickvariant is ook nog eens verhuisbaar.

Praktische vragen.

Klik op de vraag voor het antwoord 🖱


27. Kan ik makkelijk parkeren bij de woonwinkel in Soest.

Er is gratis parkeerplaats voor de deur, of naast de woonwinkel.

 

28. Ik wil een offerte zijn hier kosten aan verbonden.

Een prijsopgave zeg maar " simpele" offerte is uiteraard kosteloos, hoe weet je anders hoeveel het gaat kosten?

 

29. Betaal ik kosten voor het bezorgen van hoes meubels aan huis.

Meubels worden in Nederland (buitenland en de wadden bezorgkosten) gratis op straat niveau (voordeur service) afgeleverd en geplaatst, of als er een lift aanwezig is en deze ruim genoeg is. Als tegemoetkoming kan het voorkomen dat wij vragen een handje te helpen. Wel even meten of de bank door de voordeur kan en de draai in huis genomen kan worden. Wil je meer gemak (oude bank meenemen) of is er niemand die een handje kan helpen, dan zijn hier wel kosten aan verbonden. Meer informatie hierover: bezorg service op deze site.

 

30.Bezorgen jullie ook op de Waddeneilanden.

Het bezorgen op de eilanden is mogelijk maar hier zijn wel kosten aan verbonden.

 

31. In woon in het buitenland bezorgen jullie daar ook?.

Ja zeker, wij leveren standaard binnen Nederland (kosteloos) en Belgie (verzendkosten). Meubels naar overige bestemmingen worden regelmatig per vracht of container verscheept, hiervoor huren wij een externe expediteur in. Hier zijn extra kosten aan verbonden.

 


             

 

Is je vraag er niet bij, bel ons 035-6020973.

 

Of stel je vraag via het onderstaande formulier.

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.


HOME    HOESBANKEN     SOREN LUND     WEBWINKEL     HARDE VLOEREN     TAPIJT     VOOR DE RAMEN